Ustaw jako stronę domową

Środa 23 lipca - Dzisiaj imieniny: Bogny, Sławosza, Żelisława

logo

Rzetelne reportaże z kraju i świata

Wyszukaj w portalu:

Nie masz konta?

Zarejestruj się

Poradnik jakie tabletki na odchudzanie?


Dlaczego tyjemy?

Odchudzanie to nie tylko dbanie o zgrabną sylwetkę. Niejednokrotnie odchudzamy się ponieważ zbędna tanka tłuszczowa zagraża naszemu zdrowiu. Bez względu na rodzaj motywacji, proces utraty wagi nie należy do łatwych. Największy problem w odchudzaniu to nie sama utrata wagi, ale utrzymanie jej po zakończeniu diety.

Rozważając tę kwestię należy zadać sobie pytanie. Dlaczego tyjemy? Spekulacji jest wiele. Jako dietetyk z 20 letnim stażem wiem co jest głównym czynnikiem przyrostu masy ciała. Do najczęściej popełnianych błędów zaliczamy spożywanie większej ilości kcl w ciągu doby niż wynosi nasze zapotrzebowanie energetyczne. Kolejnym błędem jest brak ruchu bądź znikoma jego ilość. Często zamiast 5 zróżnicowanych posiłków w ciągu dnia spożywamy 2/3 bardzo obfite bogate w węglowodany i tłuszcze dania. Zdrowe przekąski zastępujemy tzw. „zapychaczami” typu ciastka, chipsy czy drożdżówki.

Co zrobić, aby przestać tyć?

Wiele osób błędnie uważa, że jeśli nagle przestanie jeść – schudnie. Tymczasem głodówka jest najgorszym pomysłem jaki może być. Powoduje deficyty witamin i substancji odżywczych w organizmie, a zamiast tkanki tłuszczowej pozbywamy się jedynie wody z organizmu. Najbardziej optymalne jest zbilansowanie diety czyli zachowanie równowagi pomiędzy spalanymi, a przyswajanymi kaloriami. Można wybrać dowolny dla siebie sposób to znaczy albo ograniczyć ilość przyjmowanych kalorii w pożywieniu, albo zwiększyć wysiłek fizyczny i tym samym zyskać deficyt kaloryczny, który możemy uzupełnić dodatkowym posiłkiem.

Czy więc koniecznie potrzebuje diety?

Odpowiedź brzmi : NIE.

Przechodzenie na niskokaloryczną dietę nie jest nie tylko niekonieczne , ale nawet niewskazane. Lepszym rozwiązaniem będzie stosowanie zamienników. Chodzi o to, aby spożywać mniej kaloryczne lub po prostu zdrowsze odpowiedniki ulubionych dań. I tak zamiast sięgając po słodką drożdżówkę i kawę na śniadanie, możemy zjeść bardziej pożywną kanapkę z razowego pieczywa z twarożkiem i łososiem popijając wszystko herbatą zieloną, która ma właściwości bardzo zbliżone do kawy, a dodatkowo pozwala oczyścić organizm i pozbyć się toksyn. Dzięki takiemu śniadaniu, nie tylko zyskamy sporą porcję białka, ale także pozostaniemy dłużej syci. Istnieje masa innych zamienników i sposobów , dzięki którym nie odczujemy zmniejszonej ilości kalorii, a będziemy „chudli w oczach”. Innym pomysłem uzyskania zgrabnej, smukłej sylwetki jest wzmożony ruch. Nie oznacza to jednak , że sobą , które nie lubi biegać nagle ma pokonywać dystans kilku kilometrów dziennie, Każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli lubisz grać w siatkówkę – świetnie, jeśli wolisz rower lub długie spacery nie widzę problemu. Podczas uprawianiu sportu nie tylko tracisz zbędny tłuszcz, który wykorzystujesz jako paliwo, ale także zyskujesz endorfiny tzw, hormon szczęścia. Kto wie, może także wraz z nową figurą zyskasz hobby?

Co zrobić by spalić jeszcze więcej kalorii?

To bardzo proste. Należy skupić się na podkręceniu metabolizmu czyli przyspieszyć spalanie kalorii. Aby podkręcić metabolizm nie trzeba drastycznie zmieniać diety. Istnienie wiele sposobów na szybsze spalanie zalegających treści w układzie pokarmowym, żołądku i jelicie grubym.

A o to kilka z nich:

Spożywanie większych ilości białka
Aby spalić białko organizm potrzebuje więcej energii niż zawiera sam produkt białkowy. Dzięki temu pozwala zwiększyć tempo spalanych kcl. Dodatkowo białko zapewnia na dłużej uczucie sytości oraz jest składnikiem budującym mięśnie.

Błonnik a odchudzanie
Błonnik jest niezbędny w prawidłowo zbilansowanej diecie. Jego ilość powinna wynosić około 35g dla dorosłej osoby w ciągu doby. Błonnik znajdziemy w wielu warzywach np. czerwonych burakach, owocach np. jabłka, truskawki , kaszy oraz razowym pieczywie. Można także sięgać po naturalny błonnik, który nie rozkłada się, a jedynie pęcznieje w organizmie powodując szybsze przesuwnie treści żołądkowych i usuwanie ich na zewnątrz.

Woda mineralna
Dorosła osoba powinna wypijać średnio 2/3 litry płynów w ciągu doby. Znaczną część powinna stanowić woda mineralna. Z racji tego , że wszelkie procesy organiczne zachodzą w wodzie nie powinno jej zabraknąć w naszej diecie. Woda nie tylko przyspiesza metabolizm, ale także ogranicza wchłanianie toksyn i substancji szkodliwych oraz działa nawilżająco.

Przyprawy
Nie chodzi tutaj o stosowanie soli, która zatrzymuje wodę w organizmie, ale o wszelkiego rodzaju zioła i ostre przyprawy. Nie tylko danie ma lepszy smak, ale przede wszystkim rośnie tempo naszego metabolizmu . Udowodniono bowiem, że ostre przyprawy przyspieszają metabolizm.

Regularne posiłki
Jedzenie regularnych posiłków pozwala na lepsze wykorzystanie poszczególnych składników przez nasz organizm. Jeśli zaś jadasz mniej, a więcej organizm może sobie z tym zwyczajnie nie poradzić i nie trawić tak jak powinien.

Regularne ćwiczenia
Regularne ćwiczenia podkręcają metabolizm, ponieważ nie tylko przyspieszają metabolizm i zwiększają zapotrzebowanie energetyczne, ale także kilogram mięśni spala dużo szybciej kalorie niż kilogram tłuszczu. Dlatego osoby wysportowane mogą jeść więcej bez konsekwencji tycia i zaparć.

Co mam zrobić aby schudnąć? Poniższa tabela prezentuje porady odchudzający dla osób, które w przeciągu ostatnich 3 miesięcy przytyły od kilku do kilkunastu kilogramów:

3 kilogramy:

- Należy podkręcić metabolizm za pomocą np. Acai Power

4-5 kilogramów:

- Należy podkręcić metabolizm za pomocą np. Acai Power

- Ograniczyć spożywanie słodyczy i słonych przekąsek

5-8 kilogramów:

- Należy podkręcić metabolizm za pomocą np. Acai Power

- Ograniczyć spożywanie słodyczy i słonych przekąsek

- Uprawiać sport przynajmniej 4-5 razy w tygodniu po min. 1.5 h

Powyżej 8 kilogramów:

- Należy rady lanie zmienić tryb życia, stosować np. Acai Power i co najmniej 3 inne metody z wymienionych powyżej na podkręcenie metabolizmu

- Zastosować zbilansowaną dietę z ograniczeniem węglowodanów i wykluczeniem słodyczy oraz przekąsek słonych

- Ćwiczyć codziennie min. 60 min

Czy na pewno powinienem się odchudzać?

Jeśli przynajmniej raz przeszło Ci przez myśl to pytanie, a waga pokazuje zbyt wiele kilogramów, nie ma się nad czym zastanawiać. Otyłość i nadwaga prowadzi do wielu chorób. Najgroźniejszą z nich jest miażdżyca, ale także cukrzyca , problemy ze stawami czy choroby nowotworowe. Warto walczyć ze zbędnymi kilogramami dla własnego dobrego samopoczucia, pięknego wyglądu oraz zdrowia. Nie zaczynaj od jutra , zacznij już dziś . Zobacz jak zmienia się twoje ciało i samopoczucie.

Jeśli chcesz kupić oryginalne Acai Power skorzystaj z tego linka by zakupić prosto od producenta!

Artykuł napisała dla blogdiety.com.pl redaktor działu zdrowie i uroda, Alicja Bielawska

  • Smukła sylwetka?Przeczytaj artykuł i zacznij działać aby osiągnąć sukces.
  • LATO! UPAŁY = PRAGNIENIE.TOP 5 owocowych koktajli, które orzeźwią Twój umysł i ciało.
  • Cytrusy.Cytrusy => naturalny pogromca cukrzycy.
  • Warzywa z naszego ogródka.10 przepisów na zdrowe potrawy z warzyw.

Komentarze10


23.07.2014
Zuzka9 napisała:

Super porady, na pewno skorzystam.

22.07.2014
Dawid34 napisał:

Hmm ja jakoś nie dowiedziałam się nic nowego, wszystko to już wiedziałem.

21.07.2014
Amlka72 napisała:

Hmm.. kurcze mi się właśnie przytyło prawie 5kilogramów po wakacjach i nadal nie mogę zrzucić. Chyba spróbuje tych porad , w sumie co mi szkodzi.

21.07.2014
Sarah napisała:

Apropo ruchu: ja poszłam na zumie. Polecam!!!! Dzięki niej na nowo uwielbiam się ruszać i mniej jem:)

21.07.2014
Ulala napisała:

Super ta tabela. Przytyłam 2 kg i myślałam, że muszę od razu stosować jakąś dietę, a tu się okazuje , że nie!

20.07.2014
Amanada21 napisała:

Znów to Acai.. tyle o nim ostatnio czytam m że aż chyba zamówię w końcu

20.07.2014
Natali32 napisała:

Tabletki na odchudzanie Acai Power można spożywać w ciąży?

20.07.2014
Sabinka123 napisała:

Po co żreć tyle, a potem się odchudzać?? Nie można zachować we wszystkim umiaru??

20.07.2014
Alutka12345 napisała:

Może nie wszystkim jest łatwo zachować idealną sylwetkę? Nie wpadłaś na to?? Niektórzy ludzie mają większe skłonności do tycia.. Czy to oznacza, że całe Zycie mają jeść sałatę i pić tylko wodę..?!!

20.07.2014
Kenijskalama napisała:

Nie przesadzajcie:) Tak jak mówi dietetyk, można wszystko jeść byle z umiarem, albo postawić na ruch.

20.07.2014
Karolina67 napisała:

Racja, zgadzam się w 100%, a nie, że ktoś najpierw opycha się frytami i ciastkami , a potem jęczy , że jest grubyyyy..

20.07.2014
Sabina napisała:

Ja wyraże opinie na temat innego produktu bo kupiłam ostatnio acai berry 900 i jestem strasznie zawiedziona, wydałam mnósto pieniędzy ( kupiłam zestaw na kilka tygodni ) i efekt był zerowy. Nie kupujcie tabletek na odchudzanie acai berry 900, opinie o tym produkcje zostawiam dla innych, którzy zastanawiają się nad kupnem.


Dodaj komentarz

Podaj imię:
Podaj adres email:
Treść komentarza: